Juist nu we veelal binnen zitten en het normale leven niet van ons vraagt van hot naar her te gaan, is het belangrijk om in beweging te blijven. Zo raak je onrust kwijt en blijf je je fit voelen. De WHO (World Health Organization) adviseert om minstens 150 minuten per week te bewegen. Hoe komen we in deze thuisquarantainetijden aan die 150 minuten beweging, of meer?

  1. Zoek online workouts op. Veel sportscholen bieden nu hun workouts online aan. Er zijn ook gratis opties te vinden op YouTube zoals PopSugar of Yoga with Adriene.
  2. Neem de trap, en neem hem nog een keer. Zo vaak mogelijk!
  3. Sta tijdens het thuiswerken elke 20 minuten op om een rondje te lopen, naar de wc te gaan of koffie te zetten.
  4. Maak het meeste van een rondje boodschappen. Loop een supermarkt verder, of maak een extra rondje door de buurt. Let hierbij wel op de richtlijn om minstens 1,5 meter afstand te houden tot anderen.
  5. Herinner jezelf. We raken vaak afgeleid, zelfs als er niet zoveel te doen is. Dus maak een plan voor jezelf en leg je sportspullen klaar op een plek die je opvalt. Of zet een reminder op je telefoon. Hang oefeningen op de koelkast, of leg je yoga-mat vast klaar voor de tv. Maar als het goed is heb je je dagelijkse beweging opgenomen in je week-/dagplanning dus je bent er vast al klaar voor.
  6. Daag jezelf en je vrienden uit. Doe een #coronachallenge met een schema voor thuis-workouts en Skype met je favoriete workout-buddies!
  7. Zet leuke muziek op waar je blij van wordt en ga helemaal los op je favoriete dansmuziek.
  8. Ga naar buiten. Sporten in een park is een heel goed idee. Er is veel ruimte en het gevoel om even buiten te zijn na lang binnen zitten is heerlijk. Let wel extra op. Je bent niet de enige die naar buiten gaat om te bewegen. Er is een groter risico om besmet te raken of een ander te besmetten tijdens sporten omdat je veel meer uitademt. Daarnaast zijn de handvatten op openbare sportplekken ook een bron van infectie. Als je gaat, draag dan handschoenen en zorg dat je op een moment gaat met weinig mensen (vroeg in de ochtend bijvoorbeeld).

Vergeet niet dat dit tips zijn en geen regels, het is geen dwingend voorschrift! Gebruik wat voor jou goed voelt, of voor jou van nut is.

People reacted to this story.
Show comments Hide comments
Comments to: 8 tips om in en om het huis in beweging te blijven.
  • Avatar
    mei 12, 2020

    Ik merk ook dat het mij helpt om samen met vrienden te sporten en fit te blijven. Meestal plannen wij online meetings in om samen oefeningen te doen. Meestal is dit yoga of krachttraining. Het is overigens erg leuk om te doen!

    Reply
Write a response

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Attach images - Only PNG, JPG, JPEG and GIF are supported.

Rubrieken

Care4corona Fotowedstrijd

Tentoonstelling fotowedstrijd

Van zaterdag 8 augustus t/m zondag 20 september is de tentoonstelling PANdemIC te zien in Museum Hilversum met foto’s van de Care4Corona Fotowedstrijd. Reserveer kaartjes voor de tentoonstelling

Hou me op de hoogte?

Schrijf je in en blijf per mail op de hoogte van nieuwe artikelen:

Door je in te schrijven ga je akkoord met onze Privacyverklaring.

Login

Welcome to Typer

Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
Join Typer
Registration is closed.